neděle 27. února 2011

eClub se rozjíždí

Zatím jsme slyšeli dvě přednášky. Příští středu se od Petra Koubského dozvíme jak dělat analýzu trhu. Tato přednáška vám dovolí nahlédnout do problemeatiky vyhledávání zákazníků a jejich potřeb. Předpokládám, že všichni máte nápad na produkt nebo aplikaci, kterou by jste si přáli vyvinout. Než začnete musíte vědět, že o váš produkt má někdo zájem. Kdo jsou vaši zákazníci a kolik jich může být. Uvedu to na příkladu. Máte nápad na aplikaci pro mobilní telefony a rozhodujete se zda začít s iPhonem nebo Androidem. Za druhé chcete vědět, kolik aplikací asi můžu prodat? Další otázka může být za kolik mám aplikací prodávat? Jak získat odpovědi na tyto otázky, jak jsou odpovědi přesné? Metodologie je založena na sběru dat a statistice, takže dostaneme odhady a ty mají matematicky vyjádřitelnou přesnost. Správná analýza dat vás může zachránit před nevhodnými investicemi nebo ukázat jiný směr než jste původně měli v plánu. Ze statistik například můžete zjistit, že nemá smysl se pouštět do vývoje aplikace jen pro český trh, protože je zde málo zákazníků nebo že nejsou ochotní platit. Můžete se pak rozhodnout použít české zákazníky jako testovací a otestovanou aplikaci zpoplatnit na zahrničních trzích. Petr nám ukáže jak o našem budoucím obchodu systematicky uvažovat.
Strategie tohoto typu jsou klíčové pro úspěšnost vašeho podnikání. Kvalita těchto záměrů je většinou mnohem důležitější než typ technologi nebo jiné technické finesy, které při implementaci použijet. Kvalita vašeho obchodního plánu bude také rozhodující v naší soutěži. Návrhy budou posuzovat investoři a ty předevěím zajímá jaký je obchodní potenciál vašeho nápadu. Uvědom te si, chtějí do vás investovat a tak výdělat.
Doufám, že pracovní týmy se začínají formovat a připravovat na první kolo prezentací.

Žádné komentáře:

Okomentovat